Chiang Mai

23 augustus 2017 - Chiang Mai, Thailand

Dag 7

Donderdag zijn we met de groep naar Doi Inthanon Nationaal Park geweest. Hier zijn we met kleine busjes naartoe gebracht. De grote bus was de bergen ook niet ingekomen. De dag begon met een wandeling door de bergen onder leiding van een lokale gids. Een lokale stam leidt groepen zoals ons rond door hun bergen en weten precies van alles te vertellen. Onze gids liet bijvoorbeeld zien hoe je van planten speelgoed kon maken of hoe je in lianen moest slingeren. We kwamen langs verschillende watervallen en moesten over moeilijke paden wandelen om de mooiste plekjes te zien. Mijn sneakers waren in ieder geval niet meer wit na deze tocht. Ook kwamen we langs een koffie plantage en na de 2,5 uur durende wandeltocht mochten we de koffie proeven. Lekker stark bekkien.

Na de tocht hebben we geluncht en hebben we het hoogste puntje bekeken. Ook was bij het hoogste punt een panoramaview, maar hier viel weinig te zien door de bewolking en regen. Op de terugweg naar beneden zijn we nog bij een lokale markt gestopt waar de lokale stam eigen gemaakte producten en voedsel verkocht. Onder andere gedroogd fruit, honing en fruitwijn.

's Avonds hebben we genoten van een Kantoke diner. De bedoeling was dat we zittend op de grond zouden eten, maar er is bekend dat westerse mensen dit niet lang volhouden. Daarom hebben ze gaten in de grond gemaakt, waardoor het lijkt alsof we zittend eten. Het gaat om het idee. Tijdens het diner werden er Thaise dansen opgevoerd. Na het diner hebben we samen een drankje gedronken bij het Hardrock café en zijn we de avondmarkt nog eens overgelopen.

Dag 8

Vrijdag hadden wij ervoor gekozen om geen excursie te doen en een relaxdag met z'n tweeën in te plannen. De vorige avond hadden we een shoppingmall gezien en we vroegen aan onze gids hoe lang dit ongeveer lopen was. Volgens hem 20 minuten. We zijn dik 1,5 uur onderweg geweest in de brandende zon. Wat waren we blij toen we het bereikt hadden en we in de airco konden rondlopen. We hebben hier gegeten en de hele middag rondgelopen. We moesten op tijd weer terug zijn, want ik had een Thaise massage geboekt. Twee uur lang heeft een Thais vrouwtje mij heerlijk gemasseerd. Alle horrorverhalen die mensen uit de groep vertelden, waaronder Dirkjan, bleken in mijn geval niet waar te zijn. Ik zou zo nog een keer een massage boeken.

Dag 9

Op zaterdag vertrokken we vroeg vanuit Chiang Mai. De leuke stad met de leukste avondmarkt.