Bangkok

11 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Dag 1 & 2

4 augustus was het zo ver, na 8 maanden er naartoe leven vertrokken we eindelijk naar Thailand met z'n tweeën!

Onze vlucht zou om 15:20 uur vertrekken en om de drukte voor te zijn, waren we rond 11 uur op Schiphol.

Alles verliep zoals het zou moeten, totdat we in het vliegtuig zaten en vanwege een 'technical issue' niet konden vertrekken. 2,5 uur hebben we stil gestaan bij de gate en zaten we vast in het vliegtuig. De stress werd met de tijd hoger, want in Dubai zouden we een overstaptijd van 3u en 40 minuten hebben. Na een vlucht van 6 uur konden we rennen om de overstap in Dubai te halen. Het was iedereen gelukt!

Na de tweede vlucht, ook van 6 uur, kwamen we eindelijk aan in Bangkok. Daar stond onze lokale gids, Pom, ons op te wachten en maakten we kennis met de groep. Bij de bus ontmoetten we onze Nederlandse gids, Bastiaan, en konden we vertrekken naar het hotel. Hier waren we aan het einde van de middag. 's Avonds hadden we een welkomstdiner met de groep, om elkaar te leren kennen.

Dag 3

Na een lange nacht om bij de slapen, vertrokken we de zaterdag ochtend naar Wat Pho, de grootste tempel van Bangkok. Hier is ook de 'slapende' Boeddha te zien. Deze is ... meter lang en helemaal van goud. Vlak bij de tempel ligt het koninklijk paleis, waar we na de tempel naartoe zijn gelopen. Er gelden strenge eisen voor het paleis qua kleding. Schouders en benen moeten helemaal bedekt. Een vestje of omslagdoek wordt niet goedgekeurd. Het paleis is gigantisch groot. Er zijn verschillende tempels en stoepa's te zien, allemaal in verschillende bouwstijlen (cambotiaans, Thais en Chinees).  Ook is in een van de tempels de belangrijkste Boeddha te zien, namelijk de emerald Boeddha. Er zijn drie verschillende gouden kledingstukken voor de emerald Boeddha: een voor het regenseizoen, de zomer en de winter.

Na het koninklijk paleis zijn we per boot over de rivier naar het restaurant gegaan waar we zouden lunchen. Langzaam aan maken we kennis met Thais eten. De gids vertelde ons dat hij het eten langzaam opbouwt van mild naar pittig eten. Je merkt dat het voor de meeste mensen wennen is. Sommige milde gerechten zijn al te pittig voor ons. Gelukkig hebben we een halve liter water en veel fruit bij het eten.

In de middag hebben we een wandeling door Chinatown gemaakt. Smalle steegjes met winkeltjes en waar zelfs de brommers nog doorheen rijden. Je kunt het zo gek nog niet bedenken of het wordt er verkocht. Fruit, eend, vis, speelgoed, tassen en noem maar op. We hebben nog Chinese kruidenthee mogen proeven (geen aanrader). Na Chinatown zijn we teruggereden en mochten we ons klaarmaken voor een bijzonder diner, in het hoogste gebouw/hotel van Thailand. Hier hebben we op de 84e verdieping gegeten en op de 87e verdieping kon je genieten van een panoramaview.

Dag 4

Zondag mochten we vroeg uit bed om een fietstocht te maken door Bangkok. Co van Kessel heeft dit in Bangkok opgezet en er is een heel leuk team ontstaan. Helaas is hij 3 jaar geleden overleden, maar zijn team zet het voort. We kregen 5 Thaise gidsen mee. Ze hebben ons alle bijzondere plekjes van Bangkok laten zien, waar je zelf niet was gekomen. Een Chinese boeddhistische tempel, de smalle steegjes van Chinatown, natuur midden in Bangkok en nog meer mooie tempels. De tocht heeft 5 uur geduurd. Tegen het eind aan zijn we met de boot naar een restaurantje gegaan om te lunchen en daarna werden we met de boot weer teruggebracht naar het startpunt. Na de fietstocht gingen de meeste zwemmen, want wat was het warm tijdens het fietsen zeg. De afkoeling konden we wel gebruiken. Ondertussen heeft Dirk-Jan zich vermaakt in een gamecafe. 's avonds hebben we met z'n tweeën in central world gekeken en ook gegeten. Central world is een grote shopping mall met alle Europese ketens. De kleding is zelfs duurder dan in Europa, dus shoppen hoef je hier niet te doen bij de H&M of de Zara.

Dag 5

Na een paar dagen zijn we vertrokken richting het noorden. Hier later meer over!

1. Nicolien:
    11 augustus 2017
    Hartstikke leuk om zo jullie reis en belevenissen te volgend. Wat een indrukken al in een paar dagen!
  2. Greet en Frits:
    11 augustus 2017
    Veel plezier in Thailand! Het begin van jullie reis ziet er al veelbelovend uit.
  3. Klaas Sjoerd:
    11 augustus 2017
    Geniet er samen van, een prachtige herinnering voor later: als het geld op is :) Foto's.... ?