Campagnano di Roma-Isolatie Farnese

27 april 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Hallo,

Na een regenachtige avond en nacht een winderige ochtend, maar droog.

Na het ontbijt de stap opgenomen, we kregen uitgeleide van de tuinman, via een speciaal pad naar onze route. Het was koud en winderig, dus stevig doorlopen om warm te worden. Rond 10 uur kwamen we al aan in het eerste dorpje, eerst een lekkere kop cappuccino! Daarna vol goede moed weer verder, we misten onze aanwijzing en liepen een stuk verkeerd. Volgens onze app gingen we goed, maar het klopte niet we moesten aan de andere kan van de (snel)weg zijn. Er zat dus niks anders op dan weer terug lopen! Eenmaal aan de andere kant kregen we het volgende dilemma, gaan we voor de korte route langs de snelweg (10km) of de oude route (14km) toch voor de oude route gekozen. Deze ging over een grind en modderpaadjes, door het bos. Op een gegeven moment komen we borden tegen met welkom campers/pelgrims, er liepen nog 4 Italianen bij ons en wij naar boven geklauterd komen bij een parkeerveld en een grote picknick plaats aan. Nou gezellig dachten we en zullen doorlopen er woerd gevraagd of we pelgrims waren, met ja beantwoord. We mochten wel naar binnen na het betalen van €4 pp. En ja wij zijn maar arme pelgrims of zuinige Nederlanders, maar daar beginnen we niet aan om €4 pp voor een bankje neer te tellen. Dus weer verder gelopen, om de hoek was een heel park met watervalletjes, veel leuker om daar onze lunch te nuttigen. Hierna nog wat foto’s gemaakt, en weer verder gelopen komen we een tentje tegen met lekkers. Wat gaan we doen? Toch maar een bordje met bruchette besteld, 3 verschillende smaken heerlijk zo’n tussendoortje. Weer verder, het was wel wat verder dan we dachten! Net toen we de moed een beetje begonnen te verliezen, zagen we het einddoel bovenaan liggen. En toen nog een steile klim naar boven, maar eenmaal boven begon de zon te schijnen. bij ons hotel aangekomen, die in de hoofdstraat ligt was markt… en voor degene die ons kennen, we mogen graag even markten eerst lekker in de zon bijgekomen toen de koffer naar boven gebracht en weer opperdan. Op de slippers he, vandaag ook m’n eerste kleine blaar verwelkomt, maar dat komt wel goed. (zwanie)

Tot morgen,

Marieke en Zwanie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade