Campagnano di Roma-Isolatie Farnese

26 april 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

hallo,

Hier zijn we weer. Vandaag 2,want verhalen we hadden gister geen WiFi !! Tja en de moderne mens kan daar tegenwoordig niet meer zonder... Maar goed,het zag er goed uit, vanmorgen blauwe lucht en zon!.. Na ons ontbijt...koffie met een croissant. Marieke hoopt elke morgen op een gebakken ei met spek, al hoewel dat nu ook nog niet perse hoeft die spek,maar die croissant komt ons nu wel de keel uit( we lusten ze eigenlijk niet). Vol goede moed op weg, het werd een hele klim naar boven.( er stopte nog een oud mannetje naast ons met de auto, dat hij ons wel boven wilde afzetten) lief, maar toch bedankt! Na 7 km kwamen we aan bij de Madonna del Sorbo, een mooi kerkje bovenop een steile heuvel. Tot onze verbazing liep er nog een pelgrim rond, een Engelse mevrouw die in Venetië gestart was. Ze vertelde over de slechte aanwijspunten op de route, ze was verschillende keren verkeerd gelopen. En vertelde ze langs de weg lopen, dat de auto's rakelings langs sjezen, allemaal heel herkenbaar. Dan was de camino in Spanje beter te doen. Ondertussen deed de non de deur van de kerk open en konden we een kijkje nemen,na ontvangst van een bidprentje. Daarna wilden we weer verder maar begon het net te regenen,dus maar even gewacht. Daarna gingen we wandelend door een natuurgebied met loslopende koeien en paarden. Daar voorbij kwamen we in een dorpje, tijd voor koffie. We zaten net weer een flinke bui,nog maar een kopje warme koffie. De zon begon weer te schijnen, dus weer op pad de paden op de lanen in. En zo was het ook echt,door grasvelden en modderige bospaadjes over grindpaden tot we bij de rivier aankwamen!!. We waren in de beschrijving al gewaarschuwd dat de rivier in de droge tijd te doen was, maar bij veel regen te gevaarlijk was. Die glibberige stenen en dat koude water zagen we niet zitten dus, de bus gepakt voor de laatste km. We mochten ook niet langs de weg lopen, To dangerous!!. Maar we zijn er gekomen, en we hebben weer WiFi . We eten hier trouwens wel goed, lekker Italiaanse pasta's en stukken vlees met parmezaanse kaas en tomaatjes. Mmmm,... We gaan zo weer lekker eten, tot morgen,                                      Marieke en Zwanie