Vertrella -sutri

24 april 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

Hallo,

Hier waren we weer. Vanmorgen weer vroeg op pad: 08:15. Na een wat karig ontbijt, een croissant met een cappuccino en een plakje cake vertrokken. We hadden wel wat voor onderweg meegenomen, een yoghurtje en een plakje cake. Bij het afstempelen vroeg ik de jongen waar we de route moesten starten. Hij gaf me een plattegrond met uitleg en wees me d'r ook op dat er 'n app bestond. De app opgezocht en nog snel even gedownload. Dit is een uitkomst! Nu kunnen we zeker niet verdwalen!? Eenmaal op pad begon het toch weer te regenen, regenpak aan en weer verder naar boven lopen. Boven aangekomen toch wel erg warm, maar nog steeds regen, dan maar uitpuffen bij de kerk (stond een bankje buiten) de mis was al aan de gang, dus niet storen. Even verderop was een klein stationrestaurantje. Hier een kop koffie en gauw nog even naar de wc (dit was het laatste barretje wat we tegen zouden komen, de volgende pas op 16 km). Van daaruit gingen we het bos in. Er waren meer Italianen aan de wandel en het was inmiddels weer droog. We wandelden van bosperceel naar bosperceel. Eenmaal uit het bos moesten we door de hazelnoot(pasta) plantage's. Erg leuk en mooi met af en toe wat olijf en kersenbomen. Daar uitgekomen kwamen we in het volgende stadje Capranica, hier begon het weer te regenen dus maar gauw een terrasje op gezocht. De mis was hier net afgelopen,de misdienaartjes liepen nog rond in de jurk, toch wel een mooi gezicht. Na onze lunch begon de zon weer te schijnen, dus weer op stap de stad uit door het oude centrum. Buiten de oude stadsmuren kregen we een flinke klim omhoog, maar met een mooi uitzicht op de oude stad. (zie foto) Hierna kregen we het laatste stuk, de oude route! Door het bos over een smal pad, onder- en over omgevallen bomen, door stukken- over en door het gras. Nog wilde grazende paarden tegen gekomen. Helaas niet zoveel foto's kunnen maken, Marieke vond het er niet zo leuk.... Eenmaal uit het bos waren we ook bij onze overnachtingsplek. Erg onduidelijk in de beschrijving, een ieder die we vroegen naar het hotel zei nog 2 km lopen... We zijn er uiteindelijk in de stortende regen na 30 km lopen aangekomen. Het was het waard: een super de luxe onderkomen met goede WiFi Voor nu welterusten en tot morgen,  Marieke en Zwanie.

1. Greet en Frits:
    24 april 2016
    Dat was denken wij een vermoeiende dag en ook nog regenachtig. Slaap ze en hopelijk is het morgen droger en is het ontbijt wat steviger ! Wel te rusten !