Alcatraz (Pelican Island)

30 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

San Francisco! We’re back! Onze laatste dag in Amerika hebben we doorgebracht in San Francisco. In de ochtend hebben we heerlijk geshopt in Downtown SFO. Om 15:20 zouden we met de boot naar Alcatraz gaan voor een tour.

Alcatraz is een eiland in de Baai van San Francisco. Van 1934 tot 1963 was het in gebruik als zwaar beveiligde gevangenis. De beroemdste gevangene was Alphonse "Al" Capone. Tegenwoordig is het eiland een beschermd gebied en een National Historic Landmark, beheerd door de National Park Service.

Op het eiland hebben we een tour gedaan door het hoofdgebouw van het eiland, de gevangenis zelf. Hier kon je zelf door heen lopen, door middel van een audiotour (die ook in het Nederlands beschikbaar was). Deze audiotour duurde 45 minuten. Naast de tour hadden ze op bepaalde tijden andere gedeeltes van het park open, zoals het ziekenhuis en de keuken. Het ziekenhuis was net open, toen onze tour afgelopen was. Het minpunt van Alcatraz is dat ze niks renoveren. Alles is nog in de staat zoals het is achtergelaten, maar dan iets verslechterd. De verf bladert af van de muren en in sommige kamers kun je niet meer lopen, omdat je anders door de vloer heen kunt zakken. Naast dat is het wel super om het te bekijken.

Na Alcatraz te hebben bezocht, hebben we nog heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant op pier 39. Voor het eerst in Amerika dat we een fatsoenlijke portie kregen.

Op naar de camping om onze koffers in te pakken. Het avontuur zit er bijna op...