Dag 12 Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

16 mei 2015 - Palas De Rei, Spanje

Zaterdag. Wederom een mooie dag om te lopen. Wel wat kouder en veel wind. We gingen heuvel op en heuvel af.. We waren vanmorgen al vroeg uit de veren door een paar luidruchtige bejaarden die ook een dagje gingen lopen. (je zou denken dat die wel weten dat ze stil moeten zijn maar het zijn net kleuters)

Dus 7:00 uur ontbijt en 7:45 uur al op pad. Vanuit het dal weer onhoog. Mooie uitzichten en morgenstiltes. Al lopend door de eucalyptus bossen en bloeiende fruitbomen. Jammer dat het fruit nog (kersen) niet rijp is. Een mooie tocht.

Onderweg nog een landgenoot gesproken die voor de tweede keer deze tocht aan het lopen was. De vorige keer gestart vanuit Nederland... nu vanuit St. Jean (Frankrijk). Hij en zijn belgische vriend waren al vanaf 16 april onderweg... Respect. We waren het er wel over eens dat het jammer is dat je nu soms in optocht loopt. Vorig jaar juni was het ook al zo druk vertelde hij.

En rond 14:00 begon de zon te schijnen en rond 15:00 waren we in ons overnachtingsdorpje. Lekker terasje gepakt en van de zon genoten.

Nog drie dagen lopen naar Santiago !!

Voor nu: Welterusten,

Marieke & Zwanie

1. Tineke:
    17 mei 2015
    Geniet er nog maar lekker van en veel succes ermee groetjes tineke