Dag 13 Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

17 mei 2015 - Arzúa, Spanje

Hallo allemaal,

Toch wel blij dat er mensen zijn die onze blog lezen en reageren. Lopen we niet alleen :) Bedankt daarvoor.

Vanmorgen wederom vroeg wakker dus eruit om te ontbijten en op pad... Het word een lange warme dag. Hoe lang en zwaar wisten we toen nog niet. Veel steile stukken omhoog en weer naar beneden. Dat het Zondag is kun je wel merken in de dorpjes: nog stiller dan anders. 's avonds komt iedereen tevoorschijn om een terasje te pakken, wel heel gezellig allemaal.

Ons pad ging vooral door een eucalyptus bos met verrassende oversteek plaatsen en heerlijk in de schaduw. Heuvel achtige wandelingen... Veel pauze genomen en elke keer kom je weer een bekende pelgrim tegen waar je een klein praatje mee hebt over 'hoe het gaat' en 'tot straks' mee afspreekt.

Zo hebben we twee dagen geleden een Iers stel ontmoet, de man heeft jaren geleden in Nederland gewerkt in Den Haag op een politiebureau en in Rotterdam en kon dus een klein beetje Nederlands. Vandaag liep hij alleen, zijn vrouw had gisteren een Achillesspees ontsteking opgelopen... En dat is erger dan blaren.... Ze moest vooral koelen en inspuiten en vooral niet lopen. Jammer want over twee dagen wilden ze net als ons Santiago binnen lopen.

Maar goed wij hebben het weer gehaald en daar zijn we best trots op. Als we al die andere pelgrims hebben zien zuchten en steunen dan hebben wij het er goed vanaf gebracht. Nog twee dagen van elk 18 KM te gaan...

Welterusten,

Ja, wel liggen vroeg (21:00) :)

Marieken en Zwanie

1. Harmke:
    18 mei 2015
    Nou wat een dag.... Aan het eind word het zwaarder. Maar jullie leveren een geweldige prestatie. Pet af. Succes voor de laatste kilometers
  2. Geke:
    18 mei 2015
    Top gedaan dames! Ik had het jullie niet nagedaan. Volgende week heerlijk bijkomen! :-)
  3. Greet en Frits:
    De laatste loodjes .
    Zet hem op hoor!
    Ook wij volgen jullie ,maar dan wel in Oostenrijk.
  4. Hein, Geja & Amy:
    Zet duur!!
    Volgende week om deze tijd liggen we onder een palmboom :-)
    Poes van Amy♡