Dag 14 Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

18 mei 2015 - Pedrouzo, Spanje

Hallo allemaal,

Alweer de één na laatste dag. Morgen hoopen we aan te komen op het plein bij de Cathadraal van Santiago.

Vanmorgen weer een mooie dag om te lopen. Begon koud maar door naar boven te lopen werden we vanzelf warm. Bij paal 32 een kop koffie gedronken met gratis boodschap erbij. Gisteren waren we hier al wat over tegengekomen. Na de koffie zagen we de slinger met teksten hangen. We raakten aan de praat met de eigenaar (Belg) en die gaf ons een kaartje met zijn site: http://www.secretsinthebible.com Bij de foto's straks een tekst ervan. De rest bekijken jullie maar op de genoemde site.

Weer verder op pad... Het word drukker. Prachtige uitzichten maar met de rust is het gedaan. Alleen als we omhoog lopen stopt het gekwebbel van de pelgrims. Na 12 km weer een kop koffie. We moesten vandaag maar 18 km lopen dus we hadden de tijd. Rustig aan.

Ook een leukigheidje: als je hier onderweg op de wc gaat zit er meestal een tijdschakelaar in het hokje. Als je dus niet snel genoeg bent.. zit je in het donker. Zo ook vorige week in één van onze hotels: sta je onder de douche met je hoofd in het sop... plots in het donker.

Maar afijn: je kon onderweg wel merken dat de meeste pelgrims het moeilijk hadden na de tocht van gisteren. Heel veel manklopers en strompelaars en 's avonds met de slippers aan om de kost.

Nu dus een makkelijke dag. Morgen lopen we nog een steil stuk omhoog maar daarna de beloning met een uitzicht op Santiago en zijn kerktorens.

We gaan vroeg op bed want we willen om 7 uur de stap weer opnemen.

Welterusten en tot morgen.

Marieke en Zwanie.

1. Anneke Loosman:
    18 mei 2015
    Heeeeeeeel veeeeeeel succes morgen bij jullie laatste dag ...jullie zijn pas de ECHTE toppers ..dikke duim voor jullie
  2. Marian:
    19 mei 2015
    Mooi verhaal! Succes met de laatste loodjes! xx
  3. Aukje bakker:
    19 mei 2015
    ik vind het echt heel knap van jullie mooi reisverhaal leuk om te lezen heel veel succes met de laatste dag lopen