Dag 15 Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

19 mei 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

Al weer de laatste Blog/Dag van ons Camino avontuur.

Vanmorgen om 6:00 opgestaan, ontbijten en 7:00 op pad... Het werd net licht en er liepen al meer pelgrims. de Echten.

Het werd een mooie tocht waar we weer een paar boerendorpen passeerden voordat we de grote stad inzicht kregen.

Onderweg kwamen we de Belg nog tegen, die hem voor de tweede keer loopt. Hij wees ons nog op een mooi uitkijkpunt over de stad. Het was wel een stukje lopen maar zeker de moeite waard (Foto).

Daarna onze weg vervolgd en aangekomen in Santiago !! Tja, en dan ben je er nog niet... Nog een half uur lopen naar het centrum en als je dan ook nog verkeerd loopt... Maar dan... uiteindelijk onze aankomst op het plein met de Cathedraal...

We wilden de Kerk in maar dat was niet mogelijk i.v.m onze rugtas, dus even buiten gezeten en genoten van alle aankomende pelgrims. Daarna besloten om onze oorkonde (Credencial) op te halen. Tja... Aansluiten in de rij maar na een uur dan toch onze beloning binnen !

Gelijk onze treintickets geregeld voor de terugreis naar het vliegveld. Warm café opgezocht voor een lekker bekkien. Hat was vandaag niet warm hier... maar 16 graden.

Aangekomen in ons hotel waar we nu twee nachten slapen en morgen lekker rustig de stad en de cathedraal gaan bekijken.

Bedankt voor jullie reacties en steun. het ging goed met de blaren maar heb vandaag weer twee nieuwe erbij (Zwanie). Voorlopig dus lekker op de slippers.. Kunnen ze opdrogen.

Tot zien, Buen Camino.

1. Tineke:
    19 mei 2015
    Goed gedaan dames nu lekker bijkomen
  2. Marian:
    19 mei 2015
    Geweldig gedaan!! Hoop dat jullie dit gevoel nog even vast kunnen houden! xx
  3. Jantina:
    20 mei 2015