Dag 9 Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

14 mei 2015 - Sarria, Spanje

Hallo,

Vandaag weer een mooie stralende dag, iets minder warm dan gisteren maar dat is dan ook weer lekker lopen.

We besloten de langere en bijzondere route te lopen via het dorpje Samos. We verdaagden eerst een stuk langs de weg en via een koeienpad door verschillende dorpjes. Het waren echt hele oude middeleeuwse dorpjes die we qua omgeving en huizen niet uit kunnen leggen. Ook niet op een foto, je moet er echt zelf door heen lopen.

Aangkomen in Samos prachtig uitzicht op een mooi groot klooster en een lekker koppje koffie gehaald. We besloten toch even bij het klooster te kijken en de monik kwam ons verwelkomen en we vroegen of we morgen een rondleiding konden krijgen. Geen probleem, graag zelf. Dus morgen (inmiddels vandaag :)) op onze vrijdag een klooster bezoek.

Vandaar was het nog 13 km lopen naar Sarria, heuvel op en heuvel af, dorpje in dorpje uit. Niks te beleven in die dorpjes, doods en heel stil. Nergens geen versnapering of glas drinken te krijgen. Gelukkig hadden we nog een fles water en een banaan met kiwi. Na een korte pauze verder naar Sarria en dit bleek dichter bij dan we dachten, of het lopen gaat steeds sneller...

We kwamen rond 14:00 bij ons hotel aan. Lekker buiten in de zon gezeten met een boek en een koud glas drinken.

Morgen dus een vrije dag, dus vrijdag weer een blog,

De groeten uit Sarria en nog 109 km te gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade