Dag 8 Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

12 mei 2015 - Triacastela, Spanje

Alweer een week in Spanje en nog 130 km voor de boeg.

Vanmorgen vroeg op pad gegaan, het was een beetje koud en winderig maar wat wil je ook als je op een berg zit in heel gezellig middeleeuws dorpje waar de meeste pelgrims tot laat gisteravond (22:00) buiten zaten onder het genot van een fles wijn.

Vanmorgen eerst nog een stukje omhoog en daarna steeds glooiend gewandeld. In het eerste boerendorp een kop koffie gedronken tussen de kippen.

Eenmaal boven op het hoogste punt weer een barretje met een lekker koud glas drinken. Even later komt er een oude mijnheer op ons af en vroeg of we hollanders waren. Hij bleek vroeger in Raalte en Oss te hebben gewerkt. Weer een leuke ontmoeting.

Weer op pad in een prachtig glooiend landschap, dus niet te steil. In het volgende dorpje kwam spontaan een oud vrouwtje naar buiten met pannekoeken en suiker. Geweldig, waar kom je dat tegen... Nou in het noorden van Spanje. Al lopend stuiten we op een kudde koeien die net naar de wei werden gebracht.

Lopend genietend van de natuur en snuivende koeienluchten liepen we ons overnachtingsdorp binnen. Heerlijk op het terras gezeten met een boek en een glas Sangria.

Nu de ogen toe... Slaap lekker: doen wij dat ook :)

Zwanie en Marieke

1. Harmke:
    12 mei 2015
    Haha wat een leuk verslag , en gewoon met spontane mensen. Het schiet op meiden..... Top