Dag 7 Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

12 mei 2015 - Triacastela, Spanje

Hallo Volgers,

Iets later dan jullie gewent zijn i.v.m WiFi problematiek de ervaring van onze 7de dag.

Wederom weer een mooie dag. Eenmaal het dorpje uit de makkelijke route genomen. Er waren namelijk twee route's door de bergen. Bleek echt een moeilijke route door de bergen te zijn en aangezien we in NL geen bergen hebben en dit niet geoefend in de benen hebben de gewone orginele route genomen.

Vanmorgen eerst de blaren ingepakt met de medische kennis van Bupe (PL) en Wandelspecialist Johan jeukens, uitgevoerd door marieke.

Het eerste stuk liep langs de orginele route, langs een stromende rivier en lekker in de schaduw. Onderweg kwamen we veel middeleeuwse dorpjes tegen en op een gegeven moment zelf Jozef en Marie inclusief ezel (zie foto). In het volgende dorpje stond zelf een bord dat je een paard kon huren voor de tocht naar boven. We lachten er een beetje om maar we kwamen er al gauw achter dat het geen overbodige luxe was. Via een modderig pad wat redelijk steil omhoog ging was het zeer vermoeiend in de spaanse zon. Onderweg elkaar steeds moed inspreken...

Bij het eerste barretje een lekker koud ijsje gekocht om af te koelen. Marieke had het warm... En dat wil wat zeggen. Eenmaal boven op de berg.. een fenominaal uitzicht in een zeer bijzondere omgeving. Het dorpje deed ons denken aan Urk tijdens de 60tiger jaren. Heel gemoedelijk.

Vanaf nu word het niet meer zo steil dus morgen weer heerlijk genieten van het glooiende landschap.

Vriendelijke groeten vanaf de Berg.

1. Marian:
    12 mei 2015
    Ben groos op jullie! Jullie redden het wel met elkaar!
  2. Harmke:
    13 mei 2015
    Een top topprestatie meiden.. Het lijkt mij geweldig, elkaar oppeppen steunen en volhouden. Groetjes Harmke