Dag 4 Pelgrimstocht naar Santiago de Compostella

8 mei 2015 - Rabanal Del Camino, Spanje

Vandaag weer een dag van 20km. Het leek mooi weer te worden maar na het ontbijt regende het. Gelukkig hield het net op dat we buiten kwamen. Eerst naar de kathedraal geweest. Heel mooi die roomse kerken: veel goud. Daarna onze tocht vervolgd.

Gging wat moeizaam ivm blaren (zwanie). Onze eerste stop: een klein kappeletje. Een allervriendelijkst vrouwtje had ons daar al op gewezen, daar aangekomen vroeg n vriendelijke vrouw waar we wegkwamen. Ze had een bid prentje voor ons en een stempel. Nog een kaarsje gebrand en een fooi in t potje gedaan. Onze weg vervolgd.

Het volgende dorpje lekker koffie gedronken voor 1€ dat kan hier nog. Mevrouw was heel gezellig, vertelde haar afkomst en er werden omhelzingen uitgedeeld. De tocht weer vervolgd en in het volgende dorp geluncht. Een Amerikaanse ontmoet die met haar zoontje van 4 in een buggy en een backpack op haar rug loopt. Bewondering.

Voor het laatste stuk naar het volgende dorp toch besloten  om een taxi te nemen ivm de pijnlijke blaren. Aangekomen in een middeleeuws dorpje overnachten we in een oude herberg.

Weer een avontuur rijker.

Welterusten Marieke en zwanie.

1. Marian:
    8 mei 2015